Kun je je teveel voorbereiden?
We horen het vaak van deelnemers terug op onze presentatie– en mediatrainingen: “Natuurlijk, je moet je presentatie voorbereiden – maar ook weer niet teveel, anders is het niet meer authentiek”. […]
We horen het vaak van deelnemers terug op onze presentatie– en mediatrainingen: “Natuurlijk, je moet je presentatie voorbereiden – maar ook weer niet teveel, anders is het niet meer authentiek”. […]
Dus: je komt slecht in het nieuws, bijvoorbeeld vanwege vermeende shady backroom deals als VVD-politicus, of omdat je bedrijf ontegenzeggelijk een knoeperd van een fout heeft begaan. De persmuskieten komen in […]
We zien ze maar al te vaak voorbijvliegen in onze debat- en mediatrainingen: ongerichte, ondoordachte vragen. En dat is zonde, want dat soort vragen vertragen het besluitvormingsproces, kosten tijd en […]
Dat gekwezel over emoties van die Romantici ook: kunst zou de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie zijn. OK, en dan? Als je dat advies doortrekt naar bijvoorbeeld een presentatie, […]
Nou ja, misschien ben je wel heel blij dat je er bent. Misschien is deze presentatie wel precies datgene waar jij je al een heel jaar op verheugd hebt. Is […]
Je kent het wel: je luistert naar de zoveelste presentatie over een innovatieve transitie naar een bedrijfscultuur die volledig ge-aligned is met de strategie en…zzzzzzz….. Dankzij Japke D. Bouma (held!) […]
Uh. Uhmmm. Ehh… Dat is uhh… Ja, omdat, uhh… Zo. En nu klaar ermee. Hieronder lees je hoe je nóóit meer ‘uh’ zegt bij presentaties. Nooit meer? Uh, nou ja: […]
Yes, you made it! Na jaren van expertise opbouwen, vloggen en bloggen is het eindelijk zover: je wordt gevraagd als een key note speaker. De droom van iedere professional! Nietes: […]
Het was komkommertijd, dus Baudet wekte de suggestie zijn augurk te delen – en de Nederlandse politieke twitterati vierden feest. Marcel Duyvestijn stelde in het Parool vast dat dit een […]
Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht zijn politieke partijen weer druk bezig met het opzetten van een campagne. Met als meesterstuk: DE campagneslogan. Want daar hangt alles van af – dat […]